Sokak számára köztudott lehet, hogy sok videójáték manipulatív trükkök alkalmazásával próbálja a játékosokat a képernyő elé kötni, és rávenni őket a pénzköltésre. Az európai uniós Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat iránymutatásokat dolgozott ki annak érdekében, hogy a jövőben megelőzhessék az ilyen típusú lehúzásokat a videójátékok világában.
A Nemzetközi Gyermekmentő Szolgálat, az általa vezetett Safer Internet Center keretein belül idén is részt vett a Digitális Témahéten, amelyet 2025. március 24-28. között tartottak. A kezdeményezés során 36 iskolában jártak oktatóink, ezzel 3309 főt értek el.
Sokak számára köztudott lehet, hogy sok videójáték manipulatív trükkök alkalmazásával próbálja a játékosokat a képernyő elé kötni, és rávenni őket a pénzköltésre. Az európai uniós Fogyasztóvédelmi Együttműködési Hálózat iránymutatásokat dolgozott ki annak érdekében, hogy a jövőben megelőzhessék az ilyen típusú lehúzásokat a videójátékok világában. Cikkünkben összeszedtük az ajánlásokkal kapcsolatos legfontosabb tudnivalókat, míg következő blogposztunkban azok gyakorlati megközelítésével fogunk foglalkozni.